• 1
  • 2
  • 3

Helyes szaunázás

Előkészületek

csajok-szaunaban2Tisztálkodó zuhanyozással kezdjünk. Ne klóros vízzel a testünkön szaunázzunk! A szaunába száraz testtel és lepedővel lépjünk.

A szaunában

Mindig terítsünk magunk alá lepedőt úgy, hogy a talpunk alatt is legyen.

Javasoljuk mindenki számára a legkényelmesebb testhelyzet felvételét, amelyet nyugodtan változtatgathatunk is.

Erős szívdobogás, nyugtalanság esetleg szédülés esetén érdemes elhagyni a kabint a homokórával mit sem törődve!

zuhany3

Szaunázás befejezése

A szauna elhagyása után először mindig zuhanyozzunk, lemosva magunkról az izzadságot!
Ezt követi a lehűlés szakasza.

Lehűlési módszerek

Tévhit, hogy szaunázni kizárólag merülő medence használattal lehet! Bár bizonyos szempontokat figyelembe véve valóban a leghatásosabb. Alábbiakban ismertetjük milyen lehetőségek közül választhatunk még.

1.) Merülő medence

Kizárólag zuhanyozást követően használjuk! Intenzív pórus és ér összehúzó hatása van, megfelelő hűtővíz mellett ~ 16-18 °C.

Jótékony hatása: Értornára nyújt lehetőséget, érelmeszesedés ellen és megelőzésére kiváló! Az értornát a szaunában kitágult, a hideg víz hatására pedig hirtelen összehúzódó erek végzik.

Egyéb információ: a hideg vízben nem szabad mozdulatlanul lebegnünk, kezünk, lábunk lassan mozogjon.

A merülő medencében hamar le lehet hűlni, figyeljünk oda. Szaunázás előtt ismét zuhanyozzunk, lemosva magunkról a vegyileg kezelt vizet. 

2.) Zuhanyozás

Ezt elsősorban kisebb szédülés esetén illetve 60 év felettieknek akik nem rendszeres szaunázók illetve nem krónikus szív-, és érrendszeri problémákkal küszködőknek ajánljuk. Ebben az esetben langyos vízzel locsoljuk magunkat fokozatosan hűtve a vizet. Testrészeinket külön-külön locsolgatva, a szívtől legtávolabb eső ponton kezdve a lábbal majd haladva felsőtestünk felé.

3.) Levegőn való spontán lehűlés

csajok-lehulnekZuhanyozást követően szárazra törölt testtel kimehetünk a friss levegőre vagy zárt helyiségben is leülhetünk. Ez a legkíméletesebb lehűtési módszer. Azoknak ajánljuk akik nem szeretnék magukat nagyon kimeríteni szeretnének fittebbek maradni szaunázás végén.

Jótékony hatása: szabadban történő lehűlésnek nagyon frissítő hatása van az elmére és testünkre egyaránt. A pszichés blokkok jobban oldódnak.

Javasoljuk kisebb szédülés esetén, nem rendszeres szaunázóknak illetve 60 év felettieknek és mindazoknak akiknek valamilyen egészségi problémájuk van, de orvosi jóváhagyással szaunázhatnak.

...és nem utolsó sorban mindenkinek akinek így jól esik.

 

Share

Szakértőink

horgosi zsuzsanna
Horgosi Zsuzsanna

Diatetikus

dr-nagy-eva
Dr Nagy Éva

Bőrgyógyász

borbely-nauzika
Borbély Nauzika
Reflexológus, 
fülakupunktúrás
addiktológus

ruszkabanyai-gitta2
Ruszkabányai Gitta
SzaunaSzeánsz® 
alapító

AJÁNDÉKUTALVÁNY

ajandekutalvany

Lepje meg barátját, ismerősét, rokonát egy SzaunaSzeánsz® ajándékutalvánnyal!

tovább

MIÉRT?

Miért üljek be egy szauna szeánszra?

avagy mondja már meg valaki miért szeretik annyira a szaunaszeánszokat? :)

tovább

Szauna Szeánsz® Oscar

oscar-logo


Amennyiben kérdés merülne fel a 6. SzaunaSzeánsz® Oscarral kapcsolatban:

Tel.: 06 1 612-20-77

tovább